فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی صنعتی

سهولت در انجام خرید وپاسخ گوئی به موقع توسط کارشناسان پاک آزما

کارشناسان شرکت پاک آزما آماده ارائه هر گونه مشاوره در رابطه با  فروش مواد شیمیایی، خرید جزئی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی و پرفروشترین محصولات شیمیایی هستند.

۰۲۱-۵۵۴۳۶۰۸۵

۰۹۱۹-۱۲۰۵۳۳۶

۰۹۱۰-۷۶۳۲۰۶۰

پاک آزما در تلاش است تا محصولات مورد نیاز را در اسرع وقت و در ساده ترین شکل ممکن بدست شما برساند.

شاید به خاطر بیاوریم که در آزمایشگاه مدرسه واکنش‌هایی را با مواد شیمیایی مختلف تجربه کرده باشم. نهایتا علم شمی در خدمت صنعت است و می‌بینم که با همان مواد و استفاده از همان واکنش‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌شود. در این مقاله با رایج‌ترین مواد شیمیایی مورداستفاده در صنایع آشنا خواهیم شد و می‌بینیم که علم شیمی تا چه اندازه در زندگی روزمره ما تأثیر دارد و پرفروشترین مواد شیمیایی در صنایع چیست.

اسیدسولفوریک (H2SO4)

سالهاست که اسیدسولفوریک به‌عنوان اولین ماده شیمیایی تولیدشده در سراسر جهان در صدر فهرست خرید عمده و خرید جزئی مواد شیمیایی قرار دارد. بیشترین استفاده از اسیدسولفوریک در تولید کودها، سولفات آمونیوم و سوپر فسفات است. سولفوریک اسید در محصولات دیگری همچون مواد شوینده، باتری‌های سربی اسیدی، اسید هیدروکلریک، تولید رنگ، مواد منفجره و داروها دلیل دیگری برای خرید مواد شیمیایی صنعتی است.

از واکنش‌های این ماده نیز استفاده‌هایی می‌شود:

برای حذف ناخالصی‌ها در هنگام پالایش نفت

برای حذف اکسیدهای فلزی قبل از آبکاری و گالوانیزه کردن

برای حذف آب در طی واکنش‌های شیمیایی خاص

به‌عنوان یک واکنش‌دهنده در ساخت نیتروگلیسیرین است.

نیتروژن (N2)

نیتروژن اصئلا یک گاز بی‌اثر است، چون معمولاً به‌عنوان یک گاز پوششی استفاده می‌شود. برای منجمد کردن مواد بازیافتی جهت راحت‌تر خرد کردن استفاده می‌شود. برای تولید فولاد و سایر فلزات، در صنعت بتن و مصالح ساختمانی، در صنعت ساخت‌وساز، برای خنک کردن راکتورهای شیمیایی، برای انجماد در صنایع غذایی و انجماد در مراقبت‌های بهداشتی مثل انجماد بافت‌هایی همچون زگیل.

اتیلن (C2H4)

این ماده یکی از مهم‌ترین مواد مصرف صنایع شیمیایی است. اتیلن گلیکول در تولید ضد یخ، پلی استایرن برای عایق و پلی‌اتیلن که از پرمصرف‌ترین پلاستیک‌ها است. همچنین برای تولید اتانول، پی استر و لاستیک مصنوعی کاربرد دارد.

پروپیلن (C3H6)

پروپیلن معمولاً به‌عنوان واسطه در تولید دیگر مواد شیمیایی و تولید الیاف، روغن ترمز، مواد شوینده، رنگ، عایق نوعی پلاستیک مخصوص قطعات خودرو کاربرد دارد.

کلر (CL2)

کلر در تولید محصولاتی همچون پلاستیک، دارو، رنگ، پاک‌کننده‌های خانگی، سفیدکننده ها، مواد ضدعفونی‌کننده، حشره‌کش‌ها و منسوجات کاربرد دارد.

کلر همچنین در تصفیه آب نقش اصلی دارد و برای از بین بردن باکتری‌ها در استخرهای شنا نیز استفاده می‌شود که قسمتی از خرید جزئی مواد شیمیایی در بازار است.

اسید فسفریک (H3PO4)

اسید فسفریک عمدتاً در تولید کودهای فسفاته استفاده می‌شود؛ اما در صنایع غذایی نیز کاربردهای زیادی دارد که می‌توان از استفاده در کودها، تنظیم‌کننده PH، شفاف کننده و نگهدارنده نام برد. همچنین در صنعت از اسید فسفریک به‌عنوان زنگ زدا نیز استفاده می‌شود.

آمونیاک (NH3)

بیش از نیمی از آمونیاک تولیدشده در صنعت کشاورزی استفاده می‌شود. آمونیاک در فرایند برداشت پنبه، تولید کود نیترات آمونیوم و تولید مواد ضد قارچ، تولید اسید نیتریک، بعضی رنگ‌ها، داروها، لوازم‌آرایشی، بعضی منسوجات مصنوعی، پاک‌کننده‌های خانگی، تبرید صنعتی و صنایع چرم استفاده می‌شود.

هیدروکسید سدیم (NaOH)

هیدروکسید سدیم کاربرد وسیعی در صنایع مختلف ازجمله صنعت نفت، صنایع کاغذسازی، صنایع غذایی، صابون‌سازی و تولید بیو دیزل دارد.